Laatst sprak ik een ondernemer die blij was hoe goed het aannemen van medewerkers ging.…
3 actuele tips voor een nog gezonder terras!
Proost! Het mooie weer komt eraan, de terrassen gaan eindelijk weer open en mensen kunnen weer gaan genieten. De coronamaatregelen kunnen op een terras beter gereguleerd worden, want het is beter dan dat we massaal met z’n allen het park ingaan. Anderhalve meter afstand hoeven we aan geen enkele horecaondernemer meer uit te leggen. Toch valt er meer te melden over het hebben van een gezond terras…
Tip 1: Zorg voor de digitale gezondheid van gasten
Mensen gaan op vakantie daar waar een internetverbinding is. Datzelfde geldt steeds vaker voor terrasbezoekers. Kijk maar eens hoeveel mensen met een smartphone in de hand zitten of het aantal laptops dat je op sommige terrassen van zakelijke bezoekers ziet. Alleen doet zich vaak een probleem voor; iedereen kan zonder wachtwoord of inloggegevens gebruikmaken van het draadloze netwerk van de horecagelegenheid, waardoor de digitale veiligheid enorm in het gedrang komt. Dat het tafeltje op anderhalve meter afstand mogelijk naar jouw gegevens aan het kijken is heb je niet eens door. Daarom de oproep aan horecabedrijven om te zorgen voor een veilige internetverbinding voor gasten, die dat ook steeds meer gaan verwachten.
Tip 2: Let op de reikwijdte van je verbinding
Bestellingen worden steeds vaker digitaal opgenomen met een horeca handheld. Toch kan er plotseling een uitdaging ontstaan. Vanwege de coronamaatregelen is het terras groter geworden, verplaatst of moet er verder gelopen worden van de keuken naar het terras. Als de verbinding uitvalt bereiken de bestellingen de keuken niet. Er zullen dus situaties zijn waarbij er iets gedaan moet worden aan de stabiliteit en reikwijdte van de verbinding. We helpen er graag bij.
Tip 3: Maak digitaal contact met klanten
Het is nu de tijd om zoveel mogelijk omzet binnen te halen en iets goed te maken van de achterstand. Om dat te realiseren zijn vooral veel terugkerende klanten nodig. Waren zij tevreden, kennen zij jouw nieuwe aanbod, komen zij gebruikmaken van jouw nieuwe concept en hebben zij nog suggesties? De tip die ik heb is om eens wat vaker op het terras een vragenlijst achter te laten die gasten na afloop naar je kunnen toezenden. Vraag gelijk even of het goed is dat je hen per e-mail informeert als je iets nieuws te melden hebt.
Je kunt natuurlijk ook een ‘happy hour’ aanbieden aan gasten die bereid zijn om jou een goede beoordeling te geven.
Proost en graag tot ziens!