skip to Main Content
Heb Jij Ook Zo’n Trage IT-afdeling? Het Zal Toch Niet Waar Zijn…

Heb jij ook zo’n trage IT-afdeling? Het zal toch niet waar zijn…

Een wat confronterende titel, die uitleg nodig heeft. Dit is waarom we ervoor kozen: recent lazen we een artikel* in Computable waar we verbaasd over zijn. ‘Helft IT-afdelingen te druk om storingen op te lossen’, was de kop van de titel. De kans dat je dus niet goed geholpen wordt is blijkbaar groter dan het hebben van een positieve ervaring.  Maar we lazen nog meer wat nogal merkwaardig is. 

Een opmerkelijke tegenstelling

Tachtig procent van de IT’ers voelt zich in hoge mate verantwoordelijk om de continuïteit van de bedrijfsvoering te garanderen. Daar ligt hun hoogste prioriteit. Maar deze gewenste continuïteit kan behoorlijk in gevaar komen. We lazen namelijk dat veel IT-afdelingen blijkbaar geen tijd hebben om trage internetverbindingen en vastgelopen programma’s op te lossen. Onze logische redenatie is dat medewerkers bij het hebben van een vastgelopen programma stilstand ervaren. ‘Sorry, we kunnen je niet helpen, want we hebben onze handen vol aan goed werkende IT-systemen!’ Een nogal vreemde contradictie vinden wij.

Nog opmerkelijker is dat volgens het artikel 25% van de IT’ers weleens expres storingen veroorzaakt. Je zou zo iemand die dit pyromanen-gedrag vertoont maar in dienst hebben. Wat je overigens wel expres mag doen is je eigen veiligheid controleren. Niet periodiek, maar continu. Dus 24/7. Als daar geen tijd voor is dan bieden we graag onze Secure Solutions aan, zodat een digitale brandhaard van een ‘cyberpyromaan’ voorkomen wordt. 

Het zette ons aan het denken…

Hoe kan het toch zo zijn dat IT-afdelingen te druk zijn? Dit zijn enkele mogelijke antwoorden:  IT-medewerkers die geen tijd hebben om hun collega’s snel te helpen hebben het zichzelf mogelijk te complex gemaakt. Misschien doen ze zelf nog te veel handmatig werk, wat grotendeels geautomatiseerd kan worden. Wellicht zijn er technische collega’s in dienst die niet de juiste prioriteiten kunnen stellen. Is storingen oplossen soms minder leuk en inspirerend dan systemen onderhouden? Er kunnen allerlei redenen zijn, maar als gebruiker wil je gewoon geholpen worden.

Waar het volgens ons in de kern om gaat is dat je altijd prioriteit geeft aan het oplossen van een storing. Zonder WiFi sta je stil, dus is het belangrijk om verbindingen continu te managen. Wij kiezen er in de meeste gevallen voor om direct in de auto te springen als er een urgente applicatie niet meer werkt. Stilstand kan namelijk kostbaar zijn.

Een brandende oproep

Trage internetverbindingen snel maken en vastgelopen programma’s laten werken dat vinden we vanzelfsprekend. Als je daar problemen mee ondervindt is onze oproep om vrijblijvend eens contact op te nemen. Ook gaan we graag in gesprek met IT-afdelingen om samen te onderzoeken hoe complexiteiten voorkomen kunnen worden of hoe we elkaar op het gebied van automatisering kunnen versterken. Allemaal bedoeld om snelheid en efficiëncy aan te brengen en daarmee jouw collega’s op een goede manier te faciliteren.

Gebruikte bron: Computable