Een wat confronterende titel, die uitleg nodig heeft. Dit is waarom we ervoor kozen: recent…
Efficiënter samenwerken? Zou het niet fijn zijn als…
Ben je tevreden over jouw huidige manier van samenwerken of valt er nog winst te behalen tussen jou, je collega’s en klanten? Om eens te bepalen wat de status is van jouw manier van samenwerken stellen we je een aantal uitdagende vragen. Je kan daardoor zelf bepalen of er zaken zijn die nog fijner en efficiënter voor je ingericht kunnen worden.
Zou het niet fijn zijn als…
…je overal onderweg kunt vergaderen?
Want zodra je ergens een goede internetverbinding hebt en rustig kunt werken, zonder afgeleid te worden, hoef je er niet voor naar een vergaderruimte. Het is tevens fijn dat dit tijd en onnodige brandstofkosten scheelt.
…je optimaler met medewerkers kunt communiceren?
Optimaler communiceren kan bijvoorbeeld betekenen minder e-mail en meer chat. Dan krijg je namelijk ook snellere antwoorden. Of misschien wordt de communicatie wel beter als je precies de actuele status weet van datgene waar andere collega’s mee bezig zijn of als je weet of ze wel of niet aanwezig zijn.
…je samen in documenten kan werken?
Worden er nog verschillende versies heen en weer gemaild of is de versie waarin je gezamenlijk werkt bij jullie altijd de laatste en juiste versie? Misverstanden worden erdoor voorkomen en dat heeft weer met efficiency te maken. O ja, minder versies betekent ook minder data opslag en minder digitale rommel tegen lagere kosten.
…je werkt met de modernste middelen?
Welk cijfer geef je als je nu naar je laptop kijkt, je smartphone, beamer of andere (online) vergadermiddelen? Veel aandacht is de afgelopen tijd naar Cloud, infrastructuren en software gegaan, maar we hopen dat jouw moderne werken ook gefaciliteerd wordt met het juiste werkgereedschap. Is dat zo?
…je bereikbaar bent wanneer je echt de tijd hebt?
Werkstress is helaas een serieus fenomeen aan het worden in onze samenleving. Ben je tevreden over jouw bereikbaarheid, of ben je soms misschien wel ‘te’ bereikbaar. Daar kan je slimme afspraken over maken. Natuurlijk geldt dat ook voor als je er echt altijd wilt ‘zijn’ voor iedereen.
…jouw klanten ook bij jou door kunnen werken?
Ervoor zorgen dat klanten een goede wifi verbinding bij jou hebben of dat ze even gebruik kunnen maken van een werkplek is ten eerste klantvriendelijk, maar ten tweede leer je de klant er beter door kennen. Hoe langer ze blijven zitten, hoe meer koppen koffie en betere gesprekken.
Nog efficiënter samenwerken?
Kom je na deze zes voorbeelden tot de conclusie dat er verbeterpunten zijn, schroom dan niet om contact met ons op te nemen. Dat kan zomaar een start zijn voor een nog betere samenwerking.