Je herkent het vast wel: je hebt een nieuwe telefoon, probeert je aan te melden…
Er was eens een opmerkzame ghostwriter…
Met “Er was eens…” beginnen sprookjes, maar dit is een waar gebeurd verhaal. Twee keer per maand laat ik een blog schrijven, zoals deze, nadat we telefonisch enkele interessante onderwerpen besproken hebben. Als ondernemer verhalen vertellen kan ik prima, maar schrijven is een vak. Daarom besteed ik deze marketingservice uit aan een ghostwriter, net zoals veel andere bedrijven. En toen kwamen er ineens twee verhalen bij elkaar…
Het verhaal van mijn ghostwriter
Zoekend naar interessante onderwerpen bij een andere klant, die wij om privacy redenen niet noemen, stelde de ghostwriter de volgende vraag: “Heb je deze week misschien nog iets interessants meegemaakt?” Het antwoord van de klant was: “Ja, ik ben vanwege de coronacrisis aan het onderzoeken of ik mijn eigen server niet moet gaan vervangen en alles in de Cloud moet gaan zetten”, was zijn antwoord. “Met wie ben je daarover in gesprek? Want ik ken nogal wat bedrijven in deze branche”, merkte de nieuwsgierige schrijver op.
“Met BCMD!”
Leuk toch? Gaaf dat mijn ghostwriter hem verteld heeft dat zakendoen met mij betekent dat ik echt onderdeel wil zijn van het team bij mijn klanten. Automatisering is immers iets waar de meeste mkb-ondernemers van willen dat het gewoon werkt. Je moet er geen zorgen van hebben en er zijn daarnaast genoeg plekken waar het te kostbaar is om een eigen ICT afdeling te hebben voor het beheer. Beter is om zelf vooral met innovatie bezig te zijn en je te focussen op datgene waar je zelf heel goed in bent. “Ik heb laatst nog een klant van Bram geïnterviewd die aangaf dat hij heel blij is dat er altijd ondersteuning is als gebruikers vragen hebben”, gaf de ghostwriter aan zijn klant door. Bedankt voor deze aanbeveling!
Wat zegt dit waargebeurde verhaal?
Volgens mij dat er veel creatieve manieren zijn om op te vallen, maar ook dat de wereld bestaat uit toevalligheden en vooral ook het hebben van een beetje geluk. Daarnaast dat het inspirerend kan zijn om verhalen eens vanuit een ander perspectief te bekijken. Tot slot dat het gewoon tof is om andere mensen die je ontmoet met elkaar te verbinden. Als je dat namelijk doet creëer je relaties die langer duren. Zelf heb ik besloten dat ik nog vaker mijn klanten bij anderen aanbeveel. In deze uitdagende tijd moeten we elkaar wat vaker helpen en versterken.
Tot slot de hamvraag…
Wie heeft deze blog eigenlijk geschreven? Ik vertel het je graag.
Bram Aupers.