Je herkent het vast wel: je hebt een nieuwe telefoon, probeert je aan te melden…
Zakendoen met de wind in de zeilen
“Zeilen geeft het ultieme gevoel van vrijheid. Je maakt constant keuzes voor jezelf zonder vast te liggen. Zelfs als je tegenwind hebt, kan je nog steeds vooruit komen”. Wat dit te maken heeft onze klant, Reijn&partners uit Amsterdam, leggen we je graag uit in deze klantcase. We gaan erover in gesprek met Onno Swart, adviseur bij dit bedrijf. Al meer dan 40 jaar zetten zij de financiële koers uit voor klanten en verwezenlijken dromen in elke levensfase.
De uitdaging in ICT – Geen vrijheid, gebondenheid
Onno Swart legt uit dat hij het gevoel van vrijheid niet meer voelde bij zijn toenmalige leverancier. Tot eind 2019 werd gebruik gemaakt van een terminal server en een fileserver in een gehoste omgeving. Zij wilden plaatsonafhankelijk kunnen werken en de beschikking hebben over alle programmatuur die nodig is om het financiële vak uit te oefenen. “We zaten vastgebonden aan de leverancier, want onze applicaties waren op maat gemaakt. Er ontstond veel overhead op onze rekeningen omdat er in eigen beheer ontwikkeld werd. De terugkoppeling was niet adequaat en we realiseerden ons dat we bij een groter wordend bedrijf steeds vaker een nummer werden”, is hoe Onno het verwoordt. Bovendien was de telefonie verouderd en was er slechts één accesspoint aanwezig. De communicatie naar klanten, de onderlinge samenwerking en de internetverbinding moesten opgefrist worden. Via een wederzijdse verjaardag in de privésfeer kwam hij in contact met Bram Aupers van BCMD.
De oplossing – Flexibiliteit in samenwerken en klanten beter bedienen
Om flexibiliteit te bieden en plaatsonafhankelijk te kunnen werken werd Microsoft 365 Business geïmplementeerd. Daardoor kunnen alle medewerkers vanaf elk device en elke locatie veilig bij hun e-mail door middel van Exchange Online. Daarnaast bleek Microsoft Teams, vanwege de uitbraak van het coronavirus, een uitstekende oplossing te zijn om buiten kantoor met elkaar samen te werken. Microsoft SharePoint wordt gebruikt voor de documentopslag en daarnaast wordt het Microsoft 365 Business platform ook gekoppeld aan het CRM-systeem.
“De mening, de duidelijkheid, het nakomen van afspraken en de enorme reactiesnelheid van BCMD is wat ik waardeer. Daarnaast is het uitgangspunt van onze bedrijven is hetzelfde; mensen staan centraal, niet de processen”
Voor de wens om de telefonie te verbeteren werd de bestaande VoIP oplossing aangepast en Yealink T4 series toestellen geleverd die passen bij de moderne uitstraling van Reijn&partners. Onno Swart vertelt verder dat dat er ook gezorgd is dat er via mobiel met het kantoornummer gebeld kan worden. “Dan kun je bij wijze van spreken zelfs vanaf de camping werken, zonder dat klanten het door hebben”, aldus Onno. Met het veelvuldig werken op mobiele apparaten werd ook duidelijk dat de verouderde Wi-Fi niet toereikend was voor het dagelijkse gebruik. Met Ignitenet accesspoints is het bedrijf voorzien van een moderne Wi-Fi oplossing welke op afstand door Cloud management wordt beheerd en gemonitord. De door BCMD geleverde oplossing biedt voldoende bandbreedte en bereik voor alle werknemers, maar ook gasten van Reijn&partners.
Resultaten
- Aanzienlijke kostenbesparingen, omdat innovatie vanuit een bewezen Microsoft platform komt en niet op maat moet worden gemaakt.
- Zeer korte communicatielijnen, directe betrokkenheid, grote reactiesnelheid.
- Een ICT partner met initiatief. Zo wordt het CRM systeem ook aan Microsoft 365 gekoppeld.
- Altijd en overal werken en bereikbaar zijn voor klanten.
- “What you see, is what you get”, aldus Onno Swart.
Op de website van Reijn&partners zie je ook een zeiljacht terug. Een symbool van vrijheid, maar ook een symbool wat uitstraalt dat zij helpen te navigeren op het gebied van financieel advies. Zodat klanten tijdens belangrijke levensfases een goede koers varen op basis van een goed plan en dromen waar kunnen maken. Onno, namens BCMD bedankt!